تهیه کننده فیلم سینمایی «پاتو زمین نذار» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: گروه سینمایی «هنر و تجربه» در زمان تأسیس اش قرار بود امکان نمایش فیلم هایی را فراهم آورد که جزو آثار خاص سینما محسوب می شدند و جایی برای اکران در سینمای بدنه نداشتند و مخاطبان کمتری از آن ها استقبال می کردند. این اتفاق باعث شد تا در ابتدای امر باری از دوش سینمای ایران برداشته شود و فیلمسازانی که این نوع فیلم ها را می ساختند بتوانند جایی برای عرضه و نمایش آثارشان داشته باشند اما متأسفانه به دلایل متعدد از جمله مدیریت غلط این گروه سینمایی از مسیر اصلی خود منحرف شد.
وی ادامه داد: گروه سینمایی هنر و تجربه باید در سانس های محدود و سالن های محدود تنها فیلم هایی را به نمایش درآورد که تجربی هستند اما سال گذشته ما در نهایت بهت و حیرت شاهد آن بودیم که برخی از سالن های این گروه به نمایش فیلم هایی نظیر «فروشنده» و «لانتوری» اختصاص پیدا کرد که هیچ ربطی به سینمای تجربی نداشتند؛ این کار مدیران گروه سینمایی هنر و تجربه باعث شد حق سینماگران تجربی که مدت ها در انتظار نمایش فیلم های شان در این گروه بودند خورده شود.
اسماعیلی سپس با بیان اینکه مدیران گروه سینمایی هنر و تجربه تنها در پی آن بودند که آمار فروش خود را بالا ببرند تا بتوانند ماندگار شوند تصریح کرد: بنده یقین دارم یکی از مشکلات اصلی ما در سینمای ایران نداشتن سالن کافی است چرا که اگر ما به اندازه کافی سالن در اختیار داشتیم شاهد این مشکلات در سینمای ایران نبودیم و همه فیلم ها می توانستند به راحتی اکران شوند اما این عملکرد مسئولان گروه سینمایی هنر و تجربه به هیچ عنوان درست نبود.
تهیه کننده فیلم سینمایی «خرگیوش» خاطرنشان کرد: اختصاص برخی از سالن ها مانند سالن سینما فرهنگ و یا موزه سینما به گروه سینمایی هنر و تجربه باعث شده تا یک سری از سینماداران هم از عملکرد این گروه سینمایی ناراضی باشند؛ سینما باید چرخه اقتصادش بچرخد اما متأسفانه فیلم هایی که در این گروه اکران می شوند با استقبال بسیار اندکی مواجه می شوند و این گروه سینمایی چرخه اقتصادی معیوبی دارد.
این سینماگر با تأکید بر اینکه حضور ۵ تا ۱۰ تماشاگر در سالن های ۳۰۰ نفره متعلق به این گروه صحیح نیست اظهار داشت: من شخصاً بارها زمانی که به سینماها رفته ام شاهد بوده ام که فیلم های سینمای بدنه همیشه با استقبال مردم مواجه شده اند اما در سالن های نمایش اختصاصی این گروه تعداد محدودی حضور دارند؛ البته این اتفاق برای سینماداران مهم نیست چرا که آن ها پول سالن شان را از گروه گرفته اند اما در مجموع لطمه اصلی به صاحبان فیلم هایی می خورد که پشت در اکران مانده اند و نمی توانند نمایش درستی داشته باشند؛ این باعث تأسف است که یک سالن ۳۰۰ نفره خالی سانس هایش به هدر برود!
وی در خاتمه این گفتگو افزود: توصیه من به مسئولان گروه سینمایی هنر و تجربه این است که سالن های «وی آی پی» کوچکی که در پردیس های سینمایی نظیر پردیس سینمایی ملت وجود دارند را برای نمایش فیلم های شان در نظر بگیرند تا دیگر سالن های مهم و بزرگ سینما بر اساس زیاده خواهی های آن ها دچار ضرر و زیان نشود و همه سینما بتوانند در کنار هم اوقات خوشی را سپری کنند.
ارسال نظر